Besøkende kan bruke sin mobiltelefon for å booke møterommet

Hvis du ønsker at et møterom skal kunne brukes av alle, enten de besøkende er registrerte Aktører eller ikke, så har vi en funksjon for det!

Slik går du frem

Det første du må gjøre, er å gå inn i innstillingene til møterommet. Nederst til venstre er det en innstilling som heter “Tilgjengelighet”. Sett denne til aktiv. Da blir møterommet tilgjengelig for eksterne besøkende. Om du ønsker å sette en begrensning, så kan du angi dette i antall samtidige bookinger. Husk å trykke på “Oppdater” knappen!

Brukeropplevelsen

Dette beskriver hvordan en besøkende booker via et “display”, utenfor et møterom. Når en besøkende står utenfor møterommet, så trykker han på “Book med mobil” knappen på displayet. Displayet viser så et felt der den besøkende skriver inn sitt mobilnummer.

En SMS sendes til mobilnummeret, og displayet viser et felt der den besøkende kan taste inn koden.

Etter at koden er verifisert, så vises kalenderen med tilhørende info om møterommet (tilgjengelige filer, teknisk informasjon, bilde etc.). Hvis møterommet koster penger å booke, så vil systemet spørre om flere personopplysninger. Disse personopplysningene brukes til å lage fakturagrunnlag senere.

Inne på kalenderen kan den besøkende booke sine møter på vanlig måte. Denne siden er responsiv, slik at den tilpasser seg skjermstørrelsen du har på displayet. 

"Min side"

Over kalenderen er det en link til “Min side”. Her kan den besøkende legge inn / endre på sine detaljer, og se oversikt over sine bookinger.

Jan Lindvaag

Jan Lindvaag

Gründer | utvikler
Omnisys.no

Omnisys-Icon-large

hold deg oppdatert!

følg vårt nyhetsbrev