Brukertyper i Møterom Booking modulen
Brukertyper i Omnisys Møterom Booking modulen

Oversikt over brukertyper

Når man først tar i bruk Omnisys sin Møterom Booking modul, så kan det være forvirrende med de ulike brukertypene som det går an å legge inn. Hva er egentlig forskjellen?

Superbruker

Dette er “hovedbrukeren” du blir tildelt når du registrerer en konto på omnisys.no. Denne brukeren har full kontroll over alle innstillinger, og kan endre på bl.a. logo, hvilke moduler som er aktivert, betalingsinformasjon, antall bygninger og møterom som er lagt inn i systemet, og mye mer. Man kan ha kun 1 Superbruker, men man kan legge inn flere “Adminbrukere”.

Adminbruker

En adminbruker har de samme rettighetene som en Superbruker, med unntak av “firmaoppsett”. Det betyr at en Adminbruker kan legge til og slette “Aktører”, endre på møterom og justere andre innstillinger i systemet, men ikke ting som omhandler firmanavn, betalingsinformasjon osv.

Aktør

Dette er de “vanlige” brukerne av Møterom Booking systemet, altså de som logger seg inn og booker sine møter i kalenderen. Aktører logger seg inn på samme plass som Superbrukere og Adminbrukere, men ser kun sine bookinger og møterom de har tilgang til.

TIPS

Et tips er å alltid bruke en “Aktør”-bruker når du som er en Superbruker eller Adminbruker skal booke møter. Aktørene har tilgang til å benytte mobil-appen (iPhone / Android), og har mulighet til å bestille catering (hvis det er lagt til catering-tilbydere).

Samme passord

Hvis du har en Superbruker (eller Admin) og en Aktør-bruker, og du setter samme brukernavn (din epost-adresse) og passord på begge, så vil du få spørsmål om hvilken rolle du ønsker å logge inn som. Da slipper du å huske de forskjellige brukernavnene og passordene.

Jan Lindvaag

Jan Lindvaag

Gründer / Utvikler

FLERE
ARTIKLER